Větrolam

24 května 2006

Volební trauma

Čistě náhodou jsem narazila na můj téměř 2 roky starý článek uvěřejněný 11.6.2004 na pánvi. Nutno uznat, že je touto dobou zcela aktuální. Co myslíte, jak to dopadne letos?:)

Tak jsem se tohoto pěkného letního večera rozhodla hlasovat ve volbách. Jelikož sama brigádničím v tomto velkém cirkuse, stihla jsem se z jedné volební místnosti na opačném konci města, kde dělám průzkum pro ČT, dostat do té mé na druhém konci města, až o půl desáté večer. Bylo tam šíleně prázdno. Když se mi konečně podařilo nalézt onu správnou místnost, trošku jsem se vyděsila, že tam kromě mě žádný jiný volič nebyl a že se na mě kouká devět supích očí.."Dobrý večer",pípla jsem slabě. A dostalo se mi mohutného sborového chorálu: "dobrý večér dobrý večér večér večér...". Špendlík padající na zem by bylo poté slyšet. Devět očí mě nespouštělo z mušky a napjatě mne pozorovalo. Namířila jsem k písmenu "Š". "Švardalová Lenka"-vydralo se mi z hrdla. Devět očí mě neustále pozorovalo. Vyndala jsem z peněženky doklad totožnosti. Pozdě jsem si ale uvědomila, že ten špatný. "Ukažte, to ale není občanský průkaz" (byl to řidičák-pozn.autora)"Jee, pardon, já se spletla...". Devět očí si mne prohlíželo s čím dál větší frekvencí mihotání očních bulv. Tak jsem vyndala tentokrát už správný průkaz a má občanská mrzká totožnost byla nepopřetitelná. Paní si mne zakroužkovala a podala mi do rukou obálku. Kráčela jsem k rudému závěsku. Devět očí mne stále pozorovalo. Vytáhla jsem dvě favoritní strany z obálky a přemýšlela kterou zvolit. Trvalo mi to dobu trošičku delší, než je asi obvyklé. V sále houstnul vzduch. Zakroužkovat, jednou, dvakrát, zasunout...to bychom měli. Vynořuji se z rudého milosrdného zátiší skrytého devíti očím. Je to hned znát. Devět očí zvedá hlavu od stolu a pozoruje mne. Teď už to tam musím jenom hodit, říkám si v duchu. Hlavně ať je všechno v cajku. "Uf!" Je tam. Devět očí kopíruje mou cestu ke krabici, kam vyhazuji nepoužitá lejstra. Šup tam s něma! "Nashledanou". Zapěju. "Nashleda nashledanou nou nou", dostane se mi ještě větší chorálové ozvěny. Dveře mne zachraňují, oddychuji si. No tak to mám za sebou, tento vlastenecký čin. Ale na druhou stranu, jeden z nich, mladý šikovný muž, docela ušel..:)Nakonec, jestli vás zajímá, jak to shruba vypadá na olomoucku, bezkonkurenčně vítězí ODS, v těsném závěsu lidovci (hlavně Březina, dělá toho prý pro lidi hodně) a pak směs nezávislých, komunistů a ČSSD. Posledně jmenovaní na tom nejsou moc dobře. Tož tak. Méte se hezke..:)

0 Comments:

Okomentovat

<< Home