Větrolam

25 září 2006

22. září - Evropská noc vědců na VUT (chemie)

Původně se mi na tuto akci díky mé lenivosti vlastně ani moc nechtělo, ale nakonec jsem nelitovala, že jsem se šla na tuto akci podívat. Začínalo se už ráno po desáté hodině a trvalo to až do úctyhodné desáté hodiny večerní. Celá chemická fakulta ožila, všude plno lidí. Hned u vchodu jsem dostala letáčky s programem, dotazník o pocitech z akce a soutěžní listinu asi z 20 otázkami. Ty se každou hodinu slosovávaly a soutěžilo se o zajímavé ceny. Já jsem (opět díky mé lenivosti) tento papír chtěla odevzdat až po 20. hodině, kdy už byly všechny ceny rozdány a nebylo už o co soutěžit. Hm, no nic. V několiká laboratořích se děla spousta zajímavých pokusů. Vlastně mi to docela připomnělo pořad Zajímavá chemie (předvádění chemických pokusů veřejnosti), která probíhala na podzim na hvězdárně. Eliášovy ohně (dýmy a plameny různých barev), tzv. hovínko (vypadá to jako lezoucí hnědočerný červ), tekutiny, které měnily svou barvu (redukovaná a oxidovaná forma apod.), výroba kontaktních čoček, různých razítek, vlastnosti tekutého dusíku, potravinářská chemie atd... Hlavní hřeb večera měl být ohnňostroj ve 20.00 hodin, a myslím že jím i byl. Odehrával se na parkovišti hned za budovou VUT za doprovodu filmové hudby (Gladiátor, Pearl Harbour...). Myslím že jeho burácení muselo být slyšet široko daleko. Výhled z palačáku musel být docela pěkný :). Tak uvidíme, jestli se tradice udrží a EU nám na podobnou akci přispěje i příští rok.
PS: Foto dodám snad později...

0 Comments:

Okomentovat

<< Home